Bu Çalışmanın Amacı ve Kapsamı
Bu makalenin amacı bir öğrenme kayıt ambarı (ÖKA) seçme sürecine katılanlara en doğru kararı verme yolunda yardımcı olmaktır. Bu, bir ÖKA’ nın ilk defa seçilmesi ve mevcut bir ÖKA’ nın değiştirilmesi durumunda geçerlidir. Makale, bir sistem seçmek için dikkat edilecek hususları ortaya koyar; piyasadaki tüm mevcut sistemlerin kapsamlı bir incelemesini, karşılaştırmalı bir derecelendirme veya ürün değerlendirmesini içermez ve bu şekilde yorumlanmamalıdır. Sistemler ve özellikleri hakkında daha ayrıntılı bilgi için 7 ÖKA’lar ve xAPI Hakkında Daha Fazla Bilgi bölümünde yer alan referanslara bakın. ÖKA’lar ve xAPI hakkında daha fazla bilgi için tedarikçilere danışın. DİÖ bu makaleyi yalnızca bir sistem seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlar, fırsatlar ve süreçler için bir rehber olarak sunmaktadır.
Bu makale ÖKA’lara odaklandığı için ‘Deneyim İzleme’ bileşenine (xAPI) daha fazla önem vermeliyiz. xAPI, bir ÖKA ve öğrenme veri analizi gerekliliğini ortaya çıkarmakta ve bir ÖKA’ya özgü mimarinin, tasarımının ve özelliklerinin geliştirilmesini sağlamaktadır. ÖKA’nın etkinleştirdiği öğrenme davranışı takibini yapmak için öncelikle yüksek seviyeli, temel işlevleri belirlemeniz gerektiğinden ÖKA’yı seçme sürecinde bunları dikkate almanız gerekir.
ÖKA tek başına ayrı olamaz; etkili olabilmesi için öğrenme etkinliği sağlayıcıları ve xAPI ifadeleri oluşturan içerikler ile ÖKA’da depolanan verilere veri analitiği, rapor ve görselleştirme uygulayan sistemler içeren daha büyük bir öğrenme ekosisteminin parçası olması gerekir. Bu makale, bu ekosistemle ilgili genel konuları ve ÖKA’nın bu ekosistem içinde nasıl çalıştığını içermektedir. ÖYS ve bir öğrenme ekosisteminin yazma bileşenleri hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak için DİÖ firmasının aşağıda vermiş olduğu bağlantılara bakınız:
- ÖYS seçim kılavuzu için
http://adlnet.gov/adl-assets/uploads/2016/01/ChoosingAnLMS.docx - Yazarlık Araçları Seçimi kılavuzu için
http://adlnet.gov/adl-assets/uploads/2016/01/ChoosingAuthoringTools.docx
Ayrıca, ÖKA’nın çevrim dışı öğrenme davranışını ve hatta sistem davranışını izleyebilmesine rağmen ÖKA’ların çoğu asenkron e-Öğrenmede yer alan öğrencilerin izlenmesini ve raporlanmasını öngörmektedir. ÖKA’ların çoğu bu amaç için geliştirildiğinden bu makalede ÖKA’ların bu kullanımı üzerine odaklanıyoruz.